Kétségbeesett megkeresést kaptunk nemrég egy tapolcai hölgytől. Azt írja: „Már azt is kétségbe vonom, hogy ez lézer fényt bocsájt ki, nem egy egyszerű „piros lámpás” gyermekjáték.”
A hölgy egy árubemutatón vásárolt egy lágylézernek tűnő készüléket.
Mielőtt elítélnénk a termékbemutatókat, szeretném hangsúlyozni, hogy vannak hiteles, magas színvonalú promóciók, ahol nem a vevő pénztárcáját akarják megcsapolni, hanem szakmailag alátámasztott segítséget adni egy hatásos terápia megismeréséhez. De hogyan állapíthatja meg egy hozzá nem értő gyanútlan érdeklődő, hogy kinek hihet és kinek nem?
A teljes sztorit közzé teszem, hogy más is okulhasson belőle…
Eszter a következő levelet írta nekem a lágylézer vásárlás körülményeiről, de ekkor még csak a tényeket közölte…
Tisztelt Cím!
2014. novemberében vásároltam egy félvezető laser terápiás készüléket 199 000 Ft-ért Hévizen Dr. S.E.-től, aki Tapolcán tartott előadást. Az ő útmutatása szerint használom azóta. Az első három hónapos kezelés után a vele megbeszélteknek megfelelően teljes vérkép vizsgálati eredménnyel próbáltam felvenni a kapcsolatot telefonon, e-mail-en. Sajnos ez nem sikerült. A telefonos próbálkozás eredménytelen volt, később elérhetetlen volt. Az általa adott e-mail címre nem érkezett válasz, sőt az én levelem is „eltünt”.
Azért fordulok Önökhöz, mert meghibásodott a készülék, a lézer dugó 1 nem működik. Lehet így is használni, de tartok attól, hogy a másik is elromlik.
Számomra nagy anyagi megterhelés volt a vásárlás.
Nem találok garanciális lehetőséget, annak időtartamát és helyét.
Ehhez kérem szíves segítségüket. Köszönettel: H. Eszter
Válaszoltam levelére és adtam támpontot, miként derítheti fel a forgalmazót. Nem sokkal később újabb levél érkezett Esztertől…
Kedves Csokonay Péter!
Ne haragudjon, hogy ismét zavarom, de a lézer terápiás készülékemmel kapcsolatos gondom még nem oldódott meg. Megpróbáltam levélben és személyesen is felkeresni a bélyegzőkön szereplő két címet, de a levél visszajött, a felkeresett lakóházban nem nyitottak ajtót. Már azt is kétségbe vonom, hogy ez lézer fényt bocsájt ki, nem egy egyszerű „piros lámpás” gyermekjáték.
A dobozban lévő HNC WARRANTY CARD feliratú „kártyán” XY cég (törölve, ezt nem tesszük közzé – a szerk.) cím szerepel, ennek székhelye: (törölve) Adószám: (törölve) bankszámlaszám: (törölve) Ide személyesen elmentem, de tábla nem jelzi, és ajtót nem nyitottak.
Bízom a levelében felajánlott segítségében. Köszönettel: H. Eszter
Nem könnyű helyzet… de nem ítélkezhetem, amíg nem bizonyosodik be, hogy valóban csalás történt, így az adatokat töröltem a levélből. Természetesen ha beigazolódik a gyanú, szívesen közzéteszem, hogy más ne járhasson hasonlóan.
Vissza a sztorihoz. Kis nyomozás után írtam Eszternek:
Sajnálattal olvastam sorait. Általánosságban azt tudom mondani, hogy az EU-ban regisztrált orvostechnikai eszközökre a vásárlástól számított 1 éves garanciát köteles a forgalmazó biztosítani. Nem tudom, Ön kapott-e számlát vagy más olyan dokumentumot, amelyen a lézer terápiás készülék forgalmazója fel van tüntetve?
Dr. S. E.-t nem ismerem, ő nem áll és nem állt a mi cégünkkel kapcsolatban. Mi csak az általunk forgalmazott készülékek garanciális javításával foglalkozunk (B-Cure lézer).
Legyen kedves megírni, hogy ki az Ön készülékének forgalmazója és megpróbálok segíteni.
Dr. Csokonay Péter
Nem vagyok nyomozó, de mélységesen felháborít az ilyen eset. Nem csak a lágylézer terápia hatásosságát vonja kétségbe egy esetleges tömegeket érintő átverés, hanem a lelkiismeretes orvosok hírnevét is aláássa. Pedig a „DR” jelzést bárki könnyedén a neve elé hazudhatja. A csalók semmitől nem ijednek meg! Mégis az az emlék marad meg, hogy egy „orvos átvert”. Ezért próbálok segíteni Eszternek és felhívni a figyelmet a veszélyekre.
„Mit ajánl akkor Doktor, hol vehetek lágylézert?”
Körültekintően kell eljárni az biztos, ha nem akar százezreket bukni. De van pár dolog, amit javasolni szoktam, hogy drasztikusan csökkenjen a kockázat:
– Informálja le a céget – manapság remek weboldalak vannak, ahol meg lehet nézni, ki kicsoda, létező, aktív cég-e, van e tartozása, mekkora volt az előző évi forgalma… stb. Ehhez kérje el a helyszínen a cégadatokat, cégjegyzék és adószámot.
– Kérdezzen rá, hogy kivel állok szerződésbe, ha ezt megveszem. Ha egyből ódzkodnak az eladástól, az már gyanús… értesítse a többi résztvevőt is egyből, vagy a rendőrséget!
– Van-e weboldala – és azon milyen információ van?
Óvakodjon, ha csak egy e-mail címet, vagy egy soha nem elérhető telefonszámot talál!
– Ellenőrizze, hogy kinek a nevén van a domain neve. Pl. a kezilezer.hu -ról kiderítheti, hogy egyezik az infó mindennel, amit az elérhetőségekben talál. A domain.hu-n ezt könnyen lekérdezheti, vagy csak keressen rá a Google-ben.
Ha már páran pórul jártak egy céggel, lesz hangja a weben is. Érdemes megkérdezni, hogy ki lesz a kapcsolattartó, mi a telefonszáma és ő milyen státuszban van a cégnél (ha nem ott dolgozik, könnyebben lerázza a cég, hogy nem az ő emberük és nem tehetnek róla, hogy mit ígért)
Ha csak 1 pénztárcabarát óvintézkedést fogad meg, ez legyen az…
Soha ne vásároljon impulzusból, azonnal! Tudom, hogy kihagyhatatlan ajánlatokat hoznak fel 1-1 ilyen eseményen, de csak akkor nem adnak 2-3 nap határidőt, ha félnek, hogy lebeszéli valaki Önt, vagy utánanéz a cégnek! Sok embert csapnak be mindenféle termékkel, de nem az a jó tanács, hogy soha semmit ne vegyen, hanem hogy tájékozódjon megfelelően!
Remélem Eszternek sikerül segíteni és kiderül, hogy tisztességes cégtől vásárolt kifogástalan terméket, csak szerencsétlen helyzetek eredménye lett az elkeseredettsége. Ha bővebbet tudok meg róla, mindenképpen beszámolok itt a blogban!
Ön járt már orvosi termék bemutatón korábban?
Mi volt az? Megírhatja az oldal alján kommentben, vagy személyesen nekem is itt: https://kezilezer.hu/kerdezzen-a-lagylezer-szakertotol/